Dacia și Ford, subiect de mândrie pentru români, împreună: minunea la care nu se mai aștepta nimeni
Anul 2021 a fost unul incredibil de dificil pentru industria auto din lume. Criza semiconductoarelor sau a cipurilor a lovit din plin jucători importanți din acest domeniu, dar Dacia și Ford au fost foarte aproape de a deveni excepții de la regulă.
Pe ultima sută de metri, cu vânzările din 2021, cele două uzine de autoturisme din România au reușit performanța de a se apropia surprinzător de mult de producția din 2020. Diferența negativă de la an la an a fost de doar 4%, conform datelor publicate de Acarom. Una peste alta, Ford și Dacia au motive de mândrie.
Dacia și Ford, exemple de succes în România
În timp ce în luna noiembrie producția de autoturisme din România a fost la un minim istoric, situația și-a revenit brusc în noiembrie și decembrie. Doar în ultima lună din an, producția a sărit la cele două uzine cu 22% față de decembrie 2020, până la 40.803 mașini.
Defalcând acea valoare pe uzine, vorbim de 23.421 de autovehicule la Dacia și 17.382 la Ford. Per total, în 2021, constructorii auto de pe meleaguri mioritice au scos pe ușa fabricii un total de 420.755 de unități. Ford a fost semnificativ mai jos decât Dacia, cu 163.350 de unități. În orice caz, scăderea totală din primul an al pandemiei până la finele lunii trecute a fost de doar 3,96% la volume produse.
Punctual, Ford a avut un pic mai mult de suferit în 2021 decât Dacia. În cazul uzinei de la Craiova, cu un total de 163.350 de unități, declinul față de anul anterior a fost de aproximativ 15.000 de unități. Dacă ne uităm la Dacia, scăderea a fost infimă spre inexistentă. În contextul unei producții totale de 257.405 mașini în 12 luni de anul din 2021, comparativ cu 2020 deficitul a fost de doar 1600 de unități, procentual, o scădere de 0,65%.
Chiar și așa, anul 2021 a fost cel mai mic din prisma puterii de producție din ultimii patru. Ca referință, în 2019, discutam de 490.000 de autoturisme asamblate pe meleaguri mioritice.